• Home Slider01

Keyou inside1Een opmerkelijke financiering in München. De Europese Unie wordt partner in KEYOU, een startup die zich bezighoudt met de ontwikkeling van verbrandingsmotoren op waterstof. De EU ziet een brandstofcel niet meer als enige toepassing voor waterstof in de mobiliteit en beschouwt de waterstofverbrandingsmotor ook als ‘zero emission’. De motor stoot minder dan 1 gram CO2 per kWh uit. Europa steekt 7 miljoen euro in het Duitse bedrijf.

De ingenieurs van KEYOU die al sinds 2015 aan de ontwikkeling werken, kunnen tevreden zijn. De kans dat de Europese Unie de subsidieaanvraag zou toewijzen was ongeveer 0,2%. Het is een opmerkelijke bijdrage van de European Innovation Council (EIC), omdat het bestaat uit projectfinanciering en tegelijkertijd een directe deelname in de het bedrijf uit München. KEYOU maakt nu officieel deel uit van het EIC-accelerator financieringsprogramma "Horizon 2020" van de Europese Unie.

European Innovation Council geeft in een toelichting op de subsidietoewijzing aan dat KEYOU zich met de verbrandingsmotoren op waterstof zich op het juiste moment op de juiste plaats begeeft. De mobiliteitsmarkt en transportmarkt hebben nu innovatieve oplossingen nodig om de milieudoelstellingen te halen.

Waterstof Magazine publiceerde eerder een achtergrondverhaal over verbrandingsmotoren op waterstof én deze opmerkelijke startup. Dat verhaal leest u via deze link.

Het actuele waterstofnieuws gratis in uw mailbox? Schrijf u in voor de  wekelijkse nieuwsbrief.

logo2

Amsterdam  |  The Netherlands  |  innovatiegilde pakhuis Noorderhaven  |  7202 DD 49  |  Zutphen  |  redactie@waterstofmagazine.nl