• Home Slider01

Nexo1 kopie 2Ruim tien jaar nadat Hyundai de Japanse markt heeft verlaten, komt het bedrijf met de Hyundai Nexo terug. Vanaf 2022 wil het bedrijf uit Zuid-Korea waterstofauto’s gaan verkopen in Japan, meldt Nippon Geizai Shimbun. Hyundai Motor Company startte in 2001 in Japan, maar het lukte de Koreanen niet een serieus marktaandeel op te bouwen. Daarvoor was de concurrentie van lokale spelers als Toyota en Honda te sterk. In 2009 trok Hyundai zich terug.

Sinds een aantal maanden is Hyundai al bezig met een onderzoek om de behoeftes in Japan in beeld te krijgen. Daarbij wordt ook gekeken naar de stimuleringsmaatregelen voor electrische- en waterstofauto’s en wat de ontwikkelingen zijn bij de uitrol van waterstoftankstations.

Wereldwijd loopt de Hyundai Motor Company voorop bij de ontwikkeling van auto’s op waterstof met een marktaandeel van ongeveer 75%. Het Japanse Toyota pakt ongeveer 25%.

Het actuele waterstofnieuws gratis in uw mailbox? Schrijf u in voor de  wekelijkse nieuwsbrief.

logo2

Amsterdam  |  The Netherlands  |  innovatiegilde pakhuis Noorderhaven  |  7202 DD 49  |  Zutphen  |  redactie@waterstofmagazine.nl