• Home Slider01

Bergman waterstof“Bij de ontwikkeling van nieuwe business door start-ups en scale-ups binnen de waterstofeconomie is er vaak te weinig aandacht voor het benaderen van klanten.” Dat zegt Hans Bergmans, founder Institute for Attitude & Persuasion b.v. “Nieuwe ontwikkelingen zijn voor dit soort bedrijven essentieel voor de continuïteit. De focus ligt vaak op de techniek, maar de werving van nieuwe klanten is zeker zo belangrijk.”

R & D vraagt de meeste tijd en aandacht, waardoor het benaderen van de zo belangrijke nieuwe klanten ondergeschikt is. Daarnaast is ook niet iedere productspecialist geschikt voor klantbenadering. Bergmans onderkent deze problematiek en de gevolgen. Zijn bedrijf biedt daarvoor trainingen en helpt daarnaast productspecialisten aan tafel te komen met potentiële klanten

“Eenmaal fysiek aan tafel is er ruim voldoende kennis omtrent de innovatie, maar ontbreekt het  soms aan verkoopvaardigheid om echt deals tot stand te brengen”, zegt Bergmans tegen Waterstof Magazine. “Met een korte krachtige training focussen wij ons op de verkoopkracht. We versterken het persoonlijk onderscheidend vermogen, overtuigingskracht en onderhandelingsvaardigheid in drie korte en krachtige sessies.”

Samen met de opdrachtgever selecteert Bergmans de gewenste potentiële klanten. Zijn bedrijf maakt vervolgens de fysieke afspraken en de productspecialist bezoekt zelf de potentiële klant en komt tot zaken. Ieder bezoek wordt geëvalueerd. Zijn bedrijf werkt o.a. voor start-ups en scale-ups binnen de H2 sector.

“Zo helpen we dat waterstof-innovaties op nog kortere termijn bijdragen aan de zo noodzakelijke oplossingen voor de vragen van deze tijd en dragen we bij aan het rendement van belangrijke innovaties en de ontwikkelaars.”

Het actuele waterstofnieuws gratis in uw mailbox? Schrijf u in voor de  wekelijkse nieuwsbrief.

logo2

Amsterdam  |  The Netherlands  |  innovatiegilde pakhuis Noorderhaven  |  7202 DD 49  |  Zutphen  |  redactie@waterstofmagazine.nl

Website door Buro Zutphen