• Home Slider01

Kawasaki Fuso TruckIn Japan heeft Mitsubishi Fuso Truck en Bus zojuist een kleine vrachtauto op waterstof gepresenteerd. Het voertuig met de naam Vision eCanter F-CELL is afgeleid van de eCanter, een elektrisch voertuig dat al enkele jaren in Azië, Europa en de Verenigde Staten wordt verkocht.

De Vision eCanter F-CELL, die in de stad Kawasaki werd gepresenteerd, is een lichte vrachtwagen met een rijbereik van 300 km. Door geen gebruik te maken van accu’s maar van waterstof, bedraagt de tanktijd minder dan 10 minuten. Eind dit jaar moet de kleine vrachtauto al als serieproduct van de band rollen.

Nu het milieubewustzijn toeneemt, ontwikkelen vrachtwagenfabrikanten in Japan steeds meer voertuigen op waterstof. Door massaproductie hopen ze de kostprijs nog flink te kunnen verlagen. Hartmut Sick, president van Mitsubishi Fuso Truck and Bus, liet tijdens de presentatie van het nieuwe voertuig weten dat er nog veel investeringen van fabrikanten, de overheid en eindgebruikers nodig zijn om de prijs van waterstofvoertuigen op een acceptabel niveau te krijgen.

De Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation is een fabrikant van vrachtwagens en bussen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Kawasaki, Japan. Momenteel is het bedrijf voor bijna 90% eigendom van de in Duitsland gevestigde Daimler AG, en valt onder de Daimler Trucks-divisie.

Het actuele waterstofnieuws gratis in uw mailbox? Schrijf u in voor de  wekelijkse nieuwsbrief.

logo2

Amsterdam  |  The Netherlands  |  innovatiegilde pakhuis Noorderhaven  |  7202 DD 49  |  Zutphen  |  redactie@waterstofmagazine.nl