• Home Slider01

Swiss1 kopieBij de officiële presentatie van de eerste zeven vrachtauto’s op waterstof in Zwitserland, heeft Hyundai laten weten dat het niet bij het Alpenland en Europa blijft. De vrachtautofabrikant uit Zuid-Korea gaat zich ook richten op Noord-Amerika en China. Om de concurrentie voor te blijven zal de productie snel worden opgevoerd. Vanaf volgend jaar worden er 2000 trucks per jaar geproduceerd.

Met deze eerste zeven voertuigen, met een brandstofcel en in serie geproduceerd, gaat het zwaar transport een nieuwe fase in. De schadelijke uitstoot is vervangen door waterdamp en de groene waterstof wordt geproduceerd via een waterkrachtcentrale.  Met de levering van de eerste XCIENT Fuel Cell betreedt Hyundai eveneens de Europese markt voor bedrijfsvoertuigen en zal het niet lang meer duren of het Koreaanse bedrijf is marktleider in het CO2-vrije segment, schrijft Paul Bombeld, hoofdredacteur van Waterstof Magazine.

Lees het achtergrondverhaal over de wereldwijde plannen van Hyundai via deze link

 

Het actuele waterstofnieuws gratis in uw mailbox? Schrijf u in voor de  wekelijkse nieuwsbrief.

logo2

Amsterdam  |  The Netherlands  |  innovatiegilde pakhuis Noorderhaven  |  7202 DD 49  |  Zutphen  |  redactie@waterstofmagazine.nl